سلاطین عرفان

یهودیت
امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

درمان قطعی کرونا

هدف اسراییل چیست؟

هدف اسرائیلیان لعنت الله علیه

یک چیزه

اونم اینه که بی بند و باری بوجود بیارن

و بنیان خانواده رو سست کنن

نتیجتا مردم مثل خوک زندگی کنن

مرگ بر نظم نوین دجال و تمامی بردگانش 

مرگ بر فمینیست

مرگ بر یهودی و انویسم و زیر شاخه های ان 

نظیر ایلومیناتی و فراماسونری

 

ان شاءالله تا ظهور تنها چندگامی کوتاه باقی مونده که به سرعت این گام ها طی خواهد شد.
 نابودی شیاطین و اهریمنانی از جنس انس و جن بسیار تماشایی خواهد بود.

 

دسته بندي: مذهبی,مهدویت,اسلام شناسی,اخزالزمان,یهودیت,فراماسونری و ایلومیناتی,کیلومیناتی,افشای دروغ های جهانی و رسانه ها,تاریخ یهودیت,

یهود و هولوکاست،The Holocaust and the Jews

 

#یهود و #هولوکاست

#قسمت_اول

در همه جای تاریخ هر هولوکاستی بوده رد پای یهود مشاهده میشود

حتی ایران باستان!

ايران باستان 

داستان استر و مُردخاي، دو يهودي مخفي و نفوذي دربار هخامنشي، قدرت و كارايي اين شگرد را به طور كامل، واضح، اثبات و آشكار مي‌كند. آن گونه كه دركتاب «استر» [۱] بيان شده است: مردخاي يهودي پس از ورود و نفوذ به دربار خشايارشاي هخامنشي، هَدَسه يا همان «استر» دختر برادر [۲] خود را نيز با ترفندي زيركانه وارد دربار مي‌كند تا جايي كه او با دلفريبي، مقام ملكه را از آنِ خود مي‌سازد. استر و مردخاي نفوذ خود را در دربار و نزد خشايارشا افزايش و گسترش مي‌دهند و سرانجام در قالب توطئه اي سهمناك، هامان وزير اعظم دربار هخامنشي را به همراه جمعي از فرزندان و اعضاي خانواده ي او به اتهام ضديت با يهود يا يهود ستيزي، در شوش پايتخت دولت هخامنشي به طرز فجيعي به قتل مي‌رسانند.

➖➖➖➖➖

[۱]: بخشي از عهد عتيق، به كتاب استر اختصاص دارد. 

[۲]: در برخي متون و منابع (يهودي و غير يهودي) از استر به عنوان دختر عموي مُردخاي يادشده است.

 

 

 

 

 #Jewish and #Holocaust

 #The first part

 Everywhere in the history of every Holocaust there are Jewish traces

 Even ancient Iran!

 Ancient Iran

 The story of Esther and Mordecai, two secret and influential Jews of the Achaemenid court, fully proves the power and efficiency of this technique. As stated in the book of Esther: After entering and infiltrating the court of the Achaemenid Xerxes, the Jewish Mordecai enters the court of his nephew Hades or the "Esther" with a clever trick to the point that he With charm, he takes over the position of queen. Esther and Mordecai increase their influence in the court of Xerxes, and finally, in a formidable conspiracy, Haman assassinates the prime minister of the Achaemenid court, along with a group of his children and family members, on charges of anti-Semitism or anti-Semitism. The capital of the Achaemenid state is brutally murdered.

 ➖➖➖➖➖

 [1]: Part of the Old Testament is devoted to the book of Esther.

 [2]: In some texts and sources (Jewish and non-Jewish) Esther is mentioned as Mordecai's cousin.

دسته بندي: مذهبی,یهودیت,فراماسونری و ایلومیناتی,کیلومیناتی,تاریخ یهودیت,تاریخ ایران و جهان,تاریخ ایران باستان,

ویژگی های ماشیح،The character of the Messiah

ویژگی‌های ماشیح

 ۱. خاکی بودن بشر

 ماشیح انسانی معمولی است؛ به عبارت دیگر، ماشیح از نظر فیزیکی و جسمانی، انسانی خاکی و از اولاد بشر است که به صورت عادی متولد شده است [۱] ماشیح در متون یهود هیچ گاه چهرة غیر انسانی به خود نگرفته است. زیرا برخی ادیان، مثل مسیحت موعود شان را غیر انسانی یا تجلی یافته خداوند می‌دانند، ولی یهود این گونه نیست. همة دانشمندان یهود درباره این که ماشیح انسان است، اتفاق نظر دارند. تلمود نیز در هیچ جا به این اعتقاد که ماشیح ممکن است یک ناجی و موجود فوق انسانی باشد اشاره ای ندارد. [۲] از نشانه‌های او این است که صداقت و پارسایی او از بدو تولد دائماً در حال افزایش بوده و به خاطر فضیلت و اعمال شایسته اش به عالی ترین و والاترین درجات تکامل روحانی دست خواهد یافت.

 ۲. ماشیح از نسل داوود است. [۳] او نهالی است که از تنة درخت

 نسل یعقوب بیرون آمده است.

 ۳. قدرت او کیهانی است. یعنی قدرتش فراکیهانی نیست و نمی خواهد با اعمال خارق العاده کاری انجام دهد، بلکه بناست به طور طبیعی رفتار کند و از امور ماورایی بهره نگیرد و با این حال، شخص مقدسی است.

 ۴. زادة بیت لحم است؛ یعنی از میان خودشان و در مرکز یهودیت قرار دارد و یهودی زاده است.

 ۵. اشراف زاده است؛ یعنی از خاندان پادشاهان بوده و در یک خانواده پادشاهی به دنیا آمده است.

 ۶. شهر نشین است؛ یعنی با ادبیات شهرنشینی آشنا ست.

 ----------

 [۱]: شوحط، ایمانوئل، مقاله «ماشیح موعود یهود» تحقیق آرش آبائی، نقل از موعود، شماره ۲۰ و نشریه بینا سال اول، شماره ۴، مرداد شهریور ۱۳۷۸.

 [۲]: کهن ابراهام، انسان، خدا، جهان ماشیح در آموزه یهود، ترجمه امیر فریدون گرگانی، ص ۲۵۹.

 

 [۳]: اشعیاء، باب ۱۱، آیات ۱-۹.

Characteristics of the Messiah

 1. Being human

 The Messiah is an ordinary human being; In other words, the Messiah is physically and physically an ordinary human being born of man. [1] In the Jewish texts, the Messiah never took on an inhuman face. Because some religions, such as the Promised Messiah (on whom be peace), consider themselves inhuman or manifested by God, but Jews are not. All Jewish scholars agree that the Messiah is human. The Talmud nowhere mentions the belief that the Messiah may be a savior and a superhuman being. [2] One of his signs is that his honesty and piety are constantly increasing from birth and due to his virtue and worthy deeds, he will reach the highest and highest levels of spiritual development.

 ۲. The Messiah is a descendant of David. [3] He is a sapling from the trunk of a tree

 The generation of Jacob has come out.

 3. His power is cosmic. That is, his power is not transcendental and he does not want to do anything with supernatural deeds, but he wants to behave naturally and not take advantage of transcendental affairs, and yet he is a holy person.

 4. Born in Bethlehem; That is, he is among themselves and at the center of Judaism and is a Jew by birth.

 5. Is an aristocrat; That is, he is from a royal family and was born in a royal family.

 6. Is urban; That is, he is familiar with urban literature.

 ----------

 [1]: Shohat, Emmanuel, article "The Promised Messiah of the Jews" by Arash Abai, quoted by the Promised One, No. 20 and Bina Magazine, first year, No. 4, August 1999.

 [2]: Ancient Abraham, Man, God, the Messianic World in Jewish Doctrine, translated by Amir Fereydoun Gorgani, p. 259.

 

 [3]: Isaiah, chapter 11, verses 1-9.

دسته بندي: مذهبی,مهدویت,یهودیت,فراماسونری و ایلومیناتی,کیلومیناتی,تاریخ یهودیت,

فلسطین،Palestine

 

 

فلسطین 

(فلسطین) اسم سرزمینی است در شرق اَدنی، که از طرف شمال به (لبنان) و از طرف شرق به (سوریه) و (اردن هاشمی) و از طرف غرب به دریای مدیترانه و از جنوب به (مصر) متصل است. این سرزمین دارای آثار باستانی بسیاری است که از یهود، نصاری و مسلمانان آگاهی می‌دهد و در طول تاریخ همیشه سرآن جنگ و جدال بوده است. فلسطین تا سال۱۳۶۳ هجری قمری در دست مسلمانان بود، پس از این، یهود به پشتیبانی استعمار انگلیس قسمتی از آن را غصب کرده و در آن دولتی به نام (اسرائیل) تشکیل دادند، قسمت دیگر آن هنوز در دست مسلمانان و پاره ای از اردن 

است، با این حال هیچ کس اعتراضی ندارد که چرا دولت لبنان باید مسیحی باشد؟! استعمار نقش مهمّی را برای سرزمینهای فلسطین بازی کرد تا بالاخره موفّق شد صدای اسلام را در آن خاموش سازد! ولی چیزی نگذشت که ناسیونالیسم عربی بپا خواست و با آن سخت به مبارزه پرداخت و این خود ضربه دیگری بود که بر پیکر مسلمانان فلسطین وارد آمد، امّا اعراب دیر به فکر افتادند زیرا اگر در همان روزها همه مسلمانان برای پس گرفتن فلسطین بپا می‌خواستند گرفتن آن، مشکل به نظر نمی رسید! ولی استعمار بنا به وعده بلفورد [۱] فلسطین را بدست یهود داد و غاصبین را با سر و صداهای بیجا و بی مورد، محل سکونت و اقامت آنها را محکم ساخت. 

تورات و عهد عتیق

----------

[۱]: وزیر خارجه سابق انگلستان.

Palestine

 (Palestine) is the name of a land in eastern Aden, which is connected to (Lebanon) in the north, to (Syria) and (Hashemite Jordan) in the east, to the Mediterranean Sea in the west, and to (Egypt) in the south. This land has many antiquities that inform Jews, Christians and Muslims, and throughout history it has always been at war. Palestine was in the hands of the Muslims until 1363 AH, after which the Jews, with the support of British colonialism, usurped part of it and formed a state called (Israel), the other part is still in the hands of the Muslims and part of Jordan.

 However, no one has any objection to why the Lebanese government should be Christian ?! Colonialism played an important role for the Palestinian territories until it finally succeeded in silencing the voice of Islam in it! But it did not take long for Arab nationalism to rise up and fight hard against it, and this was another blow to the body of the Palestinian Muslims, but the Arabs were late in thinking because if in those days all Muslims wanted to stand up to take back Palestine. , Did not seem to be a problem! But colonialism, as promised by Belford, [1] gave Palestine to the Jews and fortified the usurpers with their useless noises.

 The Torah and the Old Testament

 ----------

 [1]: Former British Foreign Secretary.

دسته بندي: مذهبی,یهودیت,فراماسونری و ایلومیناتی,مسیحیت,تاریخ یهودیت,

ادامه بخش قبل،Continuation of the previous section

زمینة پیدایش طرح ماشیح در یهود

 آنچه باعث طرح دیدگاه ماشیح گری در آیین یهود شد و هر چه

 زمان بر آن گذشت آن را پررنگ تر کرده است، چند عامل می‌باشد:

 عامل اول: پیشینة بسیار تاریک قوم یهود. زیرا تاریخ یهود سرتاسر درد و رنج و تاریکی است؛ به طوری که هیچ نقطه روشنی در آن دیده نمی شود. در مقاطعی آزار و شکنجه و رنج و مشقت یهودیان به اوج خود می‌رسد و آنها همواره به دنبال یک نقطة روشن می‌گردند. لذا طرح ماشیح و گئولا (نجات) بود که جرقه‌های امید را روشن نگاه داشته و باعث شد تا یهودیان بدترین و هولناک ترین مصیبت‌های تاریخ راتحمل کنند و منتظر روز حاکمیت ماشیح باشند. امید به ظهور ماشیح، هنگام بدبختی‌های ملی شدّت می‌یافته است؛ یعنی وقتی که ظلم و تعدی یک دولت فاتح، بنی اسرائیل را زیر سلطة خود می‌گرفت، یهودیان از روی غریزه به دنبال نجات بودند و این زمینة ماشیح را طرح کرده است.

 عامل دوم: ماشیح وعدة خداوند بر قوم یهود است. زیرا خداوند در جاهای متعدد به بنی اسرائیل وعده می‌دهد اگر عمل کردید، شما را بر زمین مسلط خواهم کرد و شما را برتری خواهم داد؛ به عبارت دیگر، رابطه شان با خداوند بر اساس عهد و پیمان و معاهده است؛ یعنی یهود به این اعتقاد بودند که هرگاه به شرایط الهی عمل کنند، خداوند به وعدة خود عمل خواهد کرد و ماشیح خواهد آمد و آنان را نجات خواهدداد. مؤید این مطلب آن است که آنان در بسیاری از اوقات در اوج درد و رنج‌ها سراغ پیشگویی‌های کتاب مقدس درباره ماشیح می‌رفتند.

 برای دلداری افراد در روزهای پر از رنج و مشقت و برای تشویق و تشجیع آنها با این که در برابر شدیدترین سختی‌ها که تاب مقاومت داشته باشند و نگذارند یاس وناامیدی برآنها چیره گردد، علمای یهود این حقیقت را گوشزد می‌کردند که «دردهای زایمان دوره ماشیح» سخت و شدید خواهند بود؛ یعنی همان طور که قبل از تولد طفل، مادر باید درد و رنج زیادی را تحمّل کند، به همان گونه، ظهور ماشیح نیز با سختی‌ها و مشقت طاقت فرسا همراه خواهد بود.

 با توجه به این اصل که تاریکی و سیاهی شب، قبل از دمیدن سپیده فزونی می‌یابد، علمای یهود این نکته را به مردم یادآوری می‌نمودند که پیش از ظهور ماشیح، آشفتگی و فساد در جهان به حد نهایت خواهد رسید و مشکلات و سختی‌های زندگی تقریباً غیر قابل تحمل خواهند شد. [۱] پس اگر شما خواهان وعده الهی و آمدن ماشیح هستید، باید برعهد و پیمان خود بمانید و مقاومت کنید.

 ----------

 [۱]: کهن، ابراهام، کتاب خدا، جهان انسان، ماشیح در آموزه‌های یهود، ترجمه امیر فریدون گرگانی، صص ۲۶۲ ۲۶۱.

The origin of the Messiah plan in Judaism

 What prompted the Christian view of Judaism and everything

 Over time, it has been highlighted by several factors:

 Factor One: The very dark background of the Jewish people. Because Jewish history is full of suffering and darkness; So that no clear point can be seen in it. At times the persecution and suffering of the Jews reaches its peak, and they are always looking for a bright spot. Therefore, it was the plan of the Messiah and Goola (salvation) that kept the sparks of hope burning and caused the Jews to endure the worst and most horrible calamities in history and to wait for the day of the Messiah's reign. The hope for the advent of the Messiah is heightened by national misery; That is, when the tyranny of a conquering state came to dominate the children of Israel, the Jews instinctively sought salvation, and this laid the groundwork for the Messiah.

 Factor 2: The Messiah is God's promise to the Jewish people. For the Lord has promised the children of Israel in many places that if you do, I will make you rule over the earth and give you superiority; In other words, their relationship with God is based on a covenant; That is, the Jews believed that whenever they fulfilled the divine condition, God would fulfill His promise and the Messiah would come and save them. This is evidenced by the fact that they often resorted to biblical prophecies about the Messiah at the height of their suffering.

 To comfort people in times of hardship and to encourage them to endure the most severe hardships and not let despair overwhelm them, Jewish scholars warned of the fact that "the pains of childbirth" Will be hard and intense; That is, just as the mother must endure much suffering before the birth of a child, so the advent of the Messiah will be accompanied by hardships and hardships.

 Given the principle that the darkness of the night increases before dawn, Jewish scholars reminded the people that before the advent of the Messiah, turmoil and corruption in the world would end and the problems and hardships of life would be almost non-existent. They will be tolerable. [1] So if you want the divine promise and the coming of the Messiah, you must keep your covenant and resist.

 ----------

 [1]: Kohan, Ibrahim, The Book of God, The Human World, The Messiah in the Jewish Teachings, translated by Amir Fereydoun Gorgani, pp. 262 261.

 

دسته بندي: مذهبی,مهدویت,یهودیت,

ادیان‌ابراهیمی،Abrahamic Religions

ادیان ابراهیمی فصل اول: یهود، ماشیح

 

 مفهوم موعود یهود یا ماشیح

 واژة «ماشیح [۱] » کلمه عبری و معادل واژة فارسی «مسیحا» است. ماشیح به معنای مسح شده یا تدهین شده به روغن مقدس می‌باشد و معرّب آن «مسیح» است. این واژه ابتدا لقب پادشاهان قدیم بنی اسرائیل بوده، ولی در زمان‌های بعد به کاهنان بزرگ و حتی به برخی پادشاهان غیر بنی اسرائیلی نظیر کورش نیز اطلاق شده است. زیرا معتقد بودند او را خدا برگزید و مسح کرد تا نقش رهاننده بنی اسرائیل را برعهده گیرد.

 در زمان پیامبران بنی اسرائیل، آنها در مراسمی مقداری روغن بر سر پادشاهان می‌ریختند و با دست خود آنها را مسح می‌کردند. بر اثر این کار، آن پادشاه، ماشیح خوانده می‌شد و اطاعت او بر همگان واجب می‌گردید.

 آنچه مسلم است این است که واژة ماشیح ابتدا کارکرد موعودی یا منجی گرایی نداشت و صرفاً یک لقب برای پادشاهان بنی اسرائیل بود ولی بتدریج این واژه از اختصاص شاهان بنی اسرائیل بیرون آمده و در نهایت به یک واژه آرمانی و نجات بخش برای بنی اسرائیل تبدیل شده است. بر اساس متون مقدس یهود، نخستین بار این واژه به «طالوت» اطلاق شده است. چون بنی اسرائیل در اوج بدبختی و فلاکت به سر می‌بردند و گرفتار انواع شداید، دزدی و ظلم شده بودند، لذا برای رهایی از این دردسرها به خدمت سموئیل نبی رسیدند و از او خواستند حاکمی را بر آنها منصوب کند تا آنان از آن وضعیت اسفناک نجات دهد و قدرت حفاظت از آنها و دارایی‌های آنان را داشته باشد. سموئیل نیز طالوت را تدهین یا روغن مالی کرد و لفظ ماشیح برای اولین بار بر او اطلاق شد. [۲]

 این ابتدای طرح ماشیح است، ولی این روند ادامه پیدا می‌کند تا الگوی کامل مسیحایی از دوران حکومت داوود نبی شکل می‌گیرد. داوود تجلّی بخش وعدة الهی بر قوم برتر یا قوم خدا، به واسطه حکومت پی ریزی می‌شود. ماشیح موعود، داوود نیست، بلکه از نسل اوست.

 ----------

 [۱]: ۱- MASIhg- ha یا در تلفظ لاتین مسیحا Messiahy

 

 

 

 [۲]: سموئیل اول، باب ۲۴، آیه ۶.

Abrahamic Religions Chapter One: Jews, Messiah

 

  The promised meaning of the Jew or the Messiah

  The word "Messiah" is a Hebrew word equivalent to the Persian word "Messiah". The Messiah means anointed or anointed with holy oil and means "Christ". The term was originally used to refer to the ancient kings of Israel, but in later times it was applied to high priests and even to some non-Israelite kings such as Cyrus. Because they believed that God had chosen him and anointed him to play the role of savior of the children of Israel.

  In the time of the prophets of Israel, they poured some oil on the kings in a ceremony and anointed them with their own hands. As a result, the king was called the Messiah, and his obedience became obligatory for all.

  What is certain is that the word Messiah did not initially have a prophetic or savior function and was merely a title for the kings of Israel, but gradually the word came out of the designation of the kings of Israel and eventually became an ideal and saving word for the children of Israel. Is. According to Jewish scriptures, the term was first used to refer to "Talut." Because the children of Israel were in the height of misery and misery and were afflicted with all kinds of hardships, theft and oppression, so to get rid of these troubles, they reached the service of the prophet Samuel and asked him to appoint a ruler over them to save them from that miserable situation. And have the power to protect them and their assets. Samuel also anointed Talut or anointed him with oil, and the word Messiah was first applied to him. [2]

  This is the beginning of the Messiah's plan, but this process continues until the complete Christian pattern of the reign of the prophet David is formed. David, the manifestation of the divine promise to the superior people or the people of God, is founded by the government. The promised Messiah is not David, but his descendants.

  ----------

  [1]: 1- MASIhg- ha or Messiahy in Latin pronunciation

 

 

 

  [2]: I Samuel, chapter 24, verse 6.

دسته بندي: مذهبی,مهدویت,یهودیت,تاریخ یهودیت,

منجی ، SAVIOR

اعتقاد به منجی و مصلح جهانی برای جامعة بشری سرمایه ای ارزشمند تلقی می‌شود. زیرا اگر ناامیدی و یأس در فردی زنده شود، سعادت و خوشبختی آن فرد از جهات مختلف در معرض سقوط حتمی قرار خواهد گرفت. فرد مأیوس و ناامید عنصر شکست خورده ای است که ممکن است دست به هر کاری بزند که مایة بدبختی خود و دیگران گردد. اگر جامعة انسانی مأیوس شود، نمی تواند ارزش‌ها و هنجارهای انسانی مثل عدالت اجتماعی را در میان خود زنده نگه دارد تا در پرتو آن ریشة همة ظلم‌ها و ستم ها، جنایات، نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را از بیخ و بن برکند. همچنین انسان نمی تواند زندگی توأم با خوشبختی و آسایش را برای خود فراهم گرداند و در آن روز ممکن است به یک انتحار عمومی دست بزند. قدرت‌های بزرگ جهانی مدعی اند که در تلاش اند که صلح، آرامش و عدالت را در جهان ایجاد کنند تا در پرتو آن، زندگی بشر سامان

 یابد؛ اما متأسفانه گذشت زمان و تاریخ نشان داد که نه تنها مشکل بشر وامانده از ناکامی‌ها با این شعارها حل نشده و نتوانسته باری را از شانة بشر تیره بخت بردارد، بلکه آمارها نشان می‌دهد که افزایش جرم و جنایت‌ها و تجاوز به حقوق ملت‌ها هر روز بر نگرانی‌های بشر می‌افزاید؛ تا جایی که نزدیک است اجتماع انسانی از رسیدن به یک زندگی سالم بشری و لذت بخش و آیندة درخشان مأیوس گردد. اینجاست که اعتقاد به نجات در ادیان (منجی گرایی) به ویژه مهدویّت در اسلام که همان اعتقاد به منجی آخرالزمان است باعث می‌شود پیروان ادیان با امید و اعتقاد به پیروزی نهایی حق بر باطل، به یاری همنوعان مظلوم خود بشتابند و برای برآوردن بزرگ ترین آرزوی بشریت، یعنی حکومت دین بر سراسر هستی، دست از تلاش و کوشش بر ندارند تا وعدة الهی محقق گردد. به امید آن روز که دست ظالمین کوتاه و مستضعفان و مؤمنان وارث زمین گردند؛ «أَنَّ الارْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ». [۱]

 ----------

 [۱]: انبیاء/ ۱۰۵.

Belief in a universal savior and reformer is considered a valuable asset to human society. Because if despair and despair are revived in a person, that person's happiness and bliss will be exposed to certain fall from different directions. The frustrated person is a failed element that can do anything to make themselves and others miserable. If human society becomes frustrated, it will not be able to keep human values ​​and norms such as social justice alive in order to eradicate the root of all oppression, crimes, worries and anxiety. Also, man can not provide a life of happiness and comfort for himself, and on that day he may commit a general suicide. The great world powers claim that they are trying to create peace, tranquility and justice in the world so that human life can be organized in the light of it.

 Find; But unfortunately, the passage of time and history has shown that not only has the human problem of failures not been solved by these slogans and has not been able to lift the burden from the shoulders of the unfortunate human being, but statistics show that increasing crime and violation of nations' rights Human beings add; To the extent that human society is about to despair of achieving a healthy human life and a happy and bright future. This is where the belief in salvation in religions (saviorism), especially Mahdism in Islam, which is the belief in the savior of the apocalypse, causes the followers of religions to hope for the ultimate victory of truth over falsehood, to help their oppressed fellow human beings and to fulfill the greatest wish. Humanity, that is, the rule of religion throughout the universe, does not give up trying to fulfill the divine promise. In the hope of the day when the hands of the short oppressors and the oppressed and the believers will inherit the earth; "The earth inherits the worship of the righteous." [1]

 ----------

 [1]: QURAN,ALANBIA, 105.

دسته بندي: مذهبی,مهدویت,اسلام شناسی,یهودیت,